Transparency International – monitoring volební kampaně STO
Kritéria dobré praxe – krajské organizace v krajských volbách 2016
Soubor osmi kritérií, která budou vodítkem pro monitoring kampaní před krajskými volbami:
1) Plánované náklady na kampaň
– Jaká je celková suma plánovaných nákladů na vaši kampaň? – 180 000 Kč
– Zveřejnili jste někde náklady na kampaň? – náklady jsou zveřejněny na webových stránkách hnutí – www.starostoveproobcany.cz
– Kde je tato částka zveřejněna (odkaz)? – www.starostoveproobcany.cz
2) Zřízení transparentního účtu
– Má místní sdružení vaší politické strany/hnutí transparentní účet? Případně má ho vaše strana/hnutí zřízený na centrální úrovni? – naše hnutí má jeden účet, kde jsou jen příspěvky od členů, drobné sponzorské dary a výdaje na předvolební kampaň
– Jsou jednotlivé položky účtu srozumitelně popsány? – všechny položky účtu jsou vždy popsány
– Kde je účet dohledatelný? – účet není v současné době veřejný, přístup a právo užívat mohou společně předseda a 1. místopředseda
3) Transparentní spolupráce v rámci strany
– Jakou částkou přispívá na vaši krajskou kampaň centrála politické strany/hnutí? – nemáme centrálu hnutí, máme jen krajskou působnost – Kraj Vysočina
– Jakou další podporu z centrály vaše kampaň má (např. zajištění jednotného vizuálního stylu, billboardy, zaplacená reklamní kampaň, reklamní předměty, personální pomoc apod.)? – nemáme žádnou centrálu, tudíž ani podporu
4) Dary a další zdroje financování kampaně
– Zveřejňujete informace o všech vašich dárcích finančních i nefinančních darů a informaci o tom, jakou část kampaně pokrývají vaše vlastní zdroje? – vlastní zdroje, příspěvky členů pokrývají asi 85% volební kampaně, informace o drobných dárcích budou zveřejněny ve výroční zprávě, v případě potřeby informace u předsedy hnutí
– Kde jsou tyto informace uvedeny (odkaz)? – nejsou v současné době nikde uvedeny
5) Transparentní výdaje na kampaň
– Zveřejňujete (např. procentuálně) aktuální strukturu vašich výdajů v kampani (náklady na administrativní zázemí, billboardy, inzerci v tištěných a on-line médiích, náklady na vytvoření spotů/klipů, případně reklamních předmětů, zajištění předvolebních setkání s voliči, služby PR/konzultačních firem apod.)? – nezveřejňujeme aktuální strukturu všech výdajů na kampaň, jen po volbách jako celek
– Kde jsou tyto informace dostupné? – v současné době nejsou
6) Volební tým a dobrovolníci v kampani
– Kdo je hlavním koordinátorem vaší volební kampaně? – předseda a místopředsedové hnutí (celkem 6)
– Jaké je složení vašeho volebního týmu (s uvedením rolí jednotlivých členů v kampani, včetně poradců) a kolik dobrovolníků je zapojených ve vaší kampani? – volební tým je složený ze všech 50 kandidátů a ostatních příznivců našeho hnutí
– Spolupracujete na kampani s některou agenturou (PR, reklamní)? Pokud ano, se kterou? – nemáme spolupráci na volební kampani s žádnou agenturou
– Kde jsou tyto informace dohledatelné? – nejsou
7) Přehledné předvolební akce
Zveřejňujete průběžně na svém webu/sociálních sítích seznam všech připravovaných i konaných veřejných akcí pořádaných v rámci předvolební kampaně (setkání s voliči, debaty, slosování o ceny, kulturní akce apod.)? – nezveřejňujeme, nepořádáme žádná setkání s voliči, debaty, kulturní akce
8) Seznam komunikačních kanálů, které využíváte ve své krajské kampani
– Uveďte odkazy na weby, sociální sítě, YouTube kanály (jiné).
https://www.facebook.com/starostoveproobcany/?ref=aymt_homepage_panel